Thursday, February 19, 2009

Outstesen ke Utara

aku kena pi K.Perlis sbb ada site mtg bagi baikpulih jeti K.Perlis dan jeti Kuah.. kebiasaanya lokasi mtg akan dialternate kan... kali ni turn mtg kat k.perlis pulak... aku pi dgn kapai terbang cap merah, pukui 5.20 pepagi lagi aku dah kluaq umah sbb flite kul 7.15am... dah la jauh lcct tuh, spnjang drive aku menguap ntah berapa kali pon tak tau...

punya la best... pakcik yg dok amk n hantaq aku kat epot, bawak aku pi jeti tu lalu jalan kg n jalan tepi pantai... huk aloh... best gilerr!... siap sarapan pagi kat tepi bendang!.. makan nasik putih n kari ayam kg... wallawehhhh!!....
on de way balik kami lalu jalan yg kami dtg tadi... sempat lak aku berenti tepi jalan beli pauh raja.. sedap pauh nioh, dia tak masam walaupon muda belia pauh tuh.... aku beli ha.. 2kg... siap dgn cicah skali.. pencicah Mak Bee.. depa kata cicah ni yg famos kat sini....
belacan anyone?.... sempat gak aku nyinggah lagi pi b eli belacan fresh org kg... kira mcm industri desa la... best nyer... punya la best depa jual RM1.00/ketul... aku beli haaa.. 10 ketui teruss.... huhuhu.....





makan tengahari aku ditaja oleh geng kontraktor masa projek dgn MARA dulu... kat tgh aloq staq... restoren kat bawah nih...


flite aku kul 5.20pm... lepak kat epot sultan adb halim... dan lagi aku jumpak member aku Yan dan kami melepak kat cafe kat epot tuh... thanks yan, sempat gak hang jumpak aku!....
aku sampai umah waktu dah maghrib... siap mandi sembahyang kami pi ambik arissa kat umah mak dia... aku kata kat hubby, tak larat nak masak mlm nih letih sesgt... nak kuar makan pon maleh... so, hubby aku menvolunteerkan diri utk prepare dinner kami... hihihi... berger versi ringkas dan padat!... sodap pon sodap!... huhu.. thanks hubby!....
ni berger versi arissa... kosong n tak pedas....

ni plak berger kami... penuh bawang, timun n sos cili... ihikss... ringkas kan?...

No comments: