Wednesday, April 28, 2010

entah kenape

ape pasal aku rase sangat malas hari ini?
kenape ha?
entah... aku pon tak tahu kenapa
tapi
mmg rase malas sangat sangat...
semua pon malas nak buat
keje pon dah malas
rasa macam nak bermalas-malasan jer....
huuhuhu

Monday, April 26, 2010

Cute Wonder Pet

video


Wonder Pet Wonder Pet Kami Datang
Muan nana na i na (membantu mereka) yang kesusahan
Kami tak besar dan kami tak kuat
bile kejedesama (berkerjasama) semua jadi mudah
yeaaaaa.. Wonder Pet... yeaaaaaaa

neng... neng.... neng... neng....
Wonder Pet nyelamatkan (menyelamatkan) lembu...

Thursday, April 22, 2010

Cari Persamaan Mereka...


Yang diatas adalah kakak, dan
Yang dibawah adalah adik....

Wednesday, April 21, 2010

anak dara itu....
















anak dara itu....
dikala umurnye 4 tahun
sudah boleh diharap
sudah pandai merajuk minta dipujuk
sudah pandai berdikari
baju pon nak pakai sendiri
















anak dara itu....
dikala umurnye 4 tahun
sudah pandai membebel celoteh (bercakap tak berhenti - kata abi)
"saya sudah besar"
"saya nak sekolah" katanya setiap kali pujian diberikan

Monday, April 19, 2010

budak chumel itu....





















budak chumel itu
dikala genap usianye 4 bulan
semakin montel
semakin montoks
semakin gebus
semakin embam embam






















budak chumel itu
dikala genap usianye 4 bulan
sudah mula mengiring
sudah pandai bermain buih
sudah pandai berborak
sudah pandai jugak gelak besau
hehehehee

Friday, April 16, 2010

monitor baru lagi.... ngeeheee

semalam pagi dapat call
dari bebudak opis
"kak, ada berita buruk.... opis kena pecah masuk"
"iye ke?... ape yg ilang?" aku tanya
"monitor akak, monitor bos n monitor kak emy..." dia jawab
"adehhh laaaa.... don't touch anything n do a police report... akak on de way" aku tambah
"oke...." dia jawab lagi

aku berkata dalam hati "huhuhu... monitor baru lagi....".... ngeeheee...
zalimkah aku?

Wednesday, April 14, 2010

"kubur syurga..."

balik semalam kakak mengadu dia sakit dada (sebenonya sakit tekak) sambil gosok2 tekak dia
lepas tu cakap lagi "mommy.. saya demam..."
rasa dahi dia.. panas
rasa leher dia.. panas
rasa badan dia.. panas
iiissskhhh.. demam pulak si kakak nih...
punya lah panik smpai lupa nak check temp. dia...

lepas maghrib nak bawak dia terus ke klinik
tp dia kata "tunggu abi la mommy..."
sampai rumah dia cakap "mommy... saya demam ni..."
aku "ye la... jap lagi kita gi klinik, kata nak tunggu abi..."
dia sambung lagi "mommy saya demam... saya nak gi kubur... kubur syurga..."
aku tanya "kubur syurga sape?"
dia buleh jawab "kubur syurga saya laa... "
dua kali aku tanya, dua kali jugak jawapan yg sama dia bagi
adehhh.... mcm nak gugur jantung aku dengo....
aku tanya lagi "kakak tau tak ape tu kubur syurga.."
dia jawab lagi "tau... kubur syurga mcm apis tu...."
apis tu adalah abg sepupu dia (anak buah) aku yg meninggal sebulan yg lalu....
ape lagi...
aku terus tipon hubby.... suh cepat balik... huhuhu

panas sgt kah badan kakak?... sampai cakap merepet2?..
atau
dia rindu sgt kat arwah tp tak tau nak cakap camane?
hai lah kakak....
bikin mommy nebes jerk....

Tuesday, April 13, 2010

nak balik sudah...

adehhh....
dah tak boleh fokus buat keje, kepala dah piki nak balik sudah.. buleh ek?

semalam jadikan pengajaran
arini aku nak singgah kedai dulu lah
beli ape yg patut
takyah la nak sms2 hubby
nanti kang hangin lagi pulak
sape yg susah?
akuuuu jugak!....
peace...

masak ayam lomak cili api kah?
;)

boleh ke tak boleh?

haishhhh....
terkadang aku terasa untuk hangin satu badan dgn sang suami walaupun aku tau itu adalah tidak baik...

semalam
baru terada idea konon nak masak ayam lemak cili api
7.35pm bagi sms ke hubby
"ayang tolong belikan serai n daun kunyit boleh tak?"
menunggu tapi tiada balasan

7.51pm tipon berbunyi dengan nada deringan dari hubby
dengan nada agak keras dia cakap
"nak beli camane?.. kat sini mana ada? (tak tau 'sini' tu merujuk kat mana?)... balik kang awak singgah la kedai mak cina tu sekejap.. beli la"
aku jawab
"susah la ayang...."
dan hubby sambung lagi.. "camane saya nak beli..."
dari tak hangin td aku dah jadik hangin!...
"bukan saya tak nak singgah, masalahnya bawak baby susah nak kuar maghrib2 nih.... boleh ke tak boleh?..."
aku terus letak tipon... hangin satu badan sudah....
terus takde mood nak masak!...
cakap elok2 tak leh ke?.... aku tanya je
boleh ke tak boleh?
kalau tak susah aku tak mintak tolong, pegi beli sendiri jerk...

sudahnya
mlm tadi makan nasik dgn ayam goreng jerk....
aku masih hangin satu badan
terus tido....

pepagi hubby bangun siap nak gi kursus
salam peluk cium bagai
sambil dia cakap
"sorry sayang semalam..."
setelah aku mengambil langkah untuk mendiamkan diri sepanjang mlm td
aku angguk... sambil cakap
"bebaik yang..."
huhuhuhu....

sesekali hangin.. takpe kan?.. :)

Note : jgn ikut adegan ini, ia adalah tidak baik untuk kesihatan.....

Monday, April 12, 2010

iskhh...iskhhh...

ntah kenapa lately rase cam malas nak blogging
tapi mcm byk mende nak diblogkan

isskhhh.. iskhhh...
kepala hotak rase cam byk bena mende yg dipikirkan
segala macam bagai
serabut...

cuba utk tidak serabut kan
tp berserabut jugak
aku rase aku kena buat sesuatu utk ilangkan serabut ni
aktiviti yg berjadual
barangkali?

penin dok piki:
kain baju tak berlipat?... (semalam dpt lipat sket... legaaa rase...)
mana nak ngemas stor?
mana nak ngemas baju2 lama?
mana nak itu?
mana nak ini?
adoiii laaaa...

Thursday, April 1, 2010

08.03.2010

baaa... chak....



sekarang lagi embam membam.... hehehe