Wednesday, April 14, 2010

"kubur syurga..."

balik semalam kakak mengadu dia sakit dada (sebenonya sakit tekak) sambil gosok2 tekak dia
lepas tu cakap lagi "mommy.. saya demam..."
rasa dahi dia.. panas
rasa leher dia.. panas
rasa badan dia.. panas
iiissskhhh.. demam pulak si kakak nih...
punya lah panik smpai lupa nak check temp. dia...

lepas maghrib nak bawak dia terus ke klinik
tp dia kata "tunggu abi la mommy..."
sampai rumah dia cakap "mommy... saya demam ni..."
aku "ye la... jap lagi kita gi klinik, kata nak tunggu abi..."
dia sambung lagi "mommy saya demam... saya nak gi kubur... kubur syurga..."
aku tanya "kubur syurga sape?"
dia buleh jawab "kubur syurga saya laa... "
dua kali aku tanya, dua kali jugak jawapan yg sama dia bagi
adehhh.... mcm nak gugur jantung aku dengo....
aku tanya lagi "kakak tau tak ape tu kubur syurga.."
dia jawab lagi "tau... kubur syurga mcm apis tu...."
apis tu adalah abg sepupu dia (anak buah) aku yg meninggal sebulan yg lalu....
ape lagi...
aku terus tipon hubby.... suh cepat balik... huhuhu

panas sgt kah badan kakak?... sampai cakap merepet2?..
atau
dia rindu sgt kat arwah tp tak tau nak cakap camane?
hai lah kakak....
bikin mommy nebes jerk....

6 comments:

Mazianah said...

ish kak!nanges ae!

jidood said...

tulah nana... nak menitis air mata tp ku tahan... sebak giler beb...

DrSinga said...

ok dah Daanya??!!!
saspen dengar dia cakap macam tu kannn...

jidood said...

drsinga.. saspen kan?... terasa nak menitik air mata... dia bila siang oke, malam badan panas balik... mlm td dok nangis, sakit tekak n mmg tengok tekak dia merah2... kenape yerk?

AA said...

haah lah kakak... rindu tu... siapa yang ajar term kubur syurga tu?

jidood said...

tulah pasal, rindu gamaknye... sbb dia asek menyebut je arwah dan dia adalah sepupu yg mmg suka melayan minah tu... sapa yg ajar?... mak dia le semah weihhh...