Tuesday, April 13, 2010

boleh ke tak boleh?

haishhhh....
terkadang aku terasa untuk hangin satu badan dgn sang suami walaupun aku tau itu adalah tidak baik...

semalam
baru terada idea konon nak masak ayam lemak cili api
7.35pm bagi sms ke hubby
"ayang tolong belikan serai n daun kunyit boleh tak?"
menunggu tapi tiada balasan

7.51pm tipon berbunyi dengan nada deringan dari hubby
dengan nada agak keras dia cakap
"nak beli camane?.. kat sini mana ada? (tak tau 'sini' tu merujuk kat mana?)... balik kang awak singgah la kedai mak cina tu sekejap.. beli la"
aku jawab
"susah la ayang...."
dan hubby sambung lagi.. "camane saya nak beli..."
dari tak hangin td aku dah jadik hangin!...
"bukan saya tak nak singgah, masalahnya bawak baby susah nak kuar maghrib2 nih.... boleh ke tak boleh?..."
aku terus letak tipon... hangin satu badan sudah....
terus takde mood nak masak!...
cakap elok2 tak leh ke?.... aku tanya je
boleh ke tak boleh?
kalau tak susah aku tak mintak tolong, pegi beli sendiri jerk...

sudahnya
mlm tadi makan nasik dgn ayam goreng jerk....
aku masih hangin satu badan
terus tido....

pepagi hubby bangun siap nak gi kursus
salam peluk cium bagai
sambil dia cakap
"sorry sayang semalam..."
setelah aku mengambil langkah untuk mendiamkan diri sepanjang mlm td
aku angguk... sambil cakap
"bebaik yang..."
huhuhuhu....

sesekali hangin.. takpe kan?.. :)

Note : jgn ikut adegan ini, ia adalah tidak baik untuk kesihatan.....

2 comments:

AA said...

woh.. 18SX.. kekkeek... sedangkan ayam lagi digulai.. hehehhe..

jidood said...

hahahaha... inikan pule masak lomak cili api... hahahaa.. but, i love my hubby... ekekkee