Tuesday, January 20, 2009

Hebatnya Ciptaan Seorang Wanita...

sedang menikmati hidangan tengahari, aku terpanggil untuk membaca nota2 yang ditampal oleh bebudak opis... dalam bebanyak tuh terasa, yang satu ni cukup terkesan maksudnya... berkenaan wanita yang diciptakan oleh Allah s.w.t... begitu hebat sekali ciptaanNya.. Subhanallah....

seeloknya bagi mereka yang bergelar isteri, ajak la sekali suami tersayang anda sambil membaca firman ini... semoga dgn membacanya firman ini, bertambah sayang la suami kepada kita...

juga kepada mereka yang bergelar anak, hargailah betapa istimewanya ibu/emak/umi/mommy kita.... semoga kita semua mendapat manfaat dariNya.... Amin...

Allah s.w.t berfirman:

“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.”

“Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.”

“Aku memberikannya kekerasan untuk membuatnya tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”

“Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.”

“Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.”

“Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kekadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.”

“Dan akhirnya, Aku memberinya airmata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.”

“Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada.”

Lihatlah!... betapa indahnya Tuhan jadikan seseorang yang bernama Wanita…. Diciptakan dengan maksud yang terlalu istimewa untuk dirungkai…

Setiap wanita itu cantik…. Jadi hargailah pengorbanan seorang wanita….

No comments: