Wednesday, January 14, 2009

Outstesen ke Kelantan... me likey... ;)

Semalam aku kena attend site mtg utk projek Kompleks LKIM Tok Bali kat Pasir Puteh.. ni adalah outstesen pertama aku utk tahun ni.. aku terbang naik kapal terbang kaler oren atau cap kunang2 atau lebih tepat lagi FireFly... walaupon rata2 cakap gerun naik kapal terbang nih, tapi aku suka sbb naik kat airport subang je dekat dgn rumah aku.. taklah jauh kalo cam nak amek MAS atau AirAsia... pastu epot dia pon agak comel, so x perlu lah jalan jauh nak ke plane tuh... lagi pulak ada refreshment, walaupon hanya oren juice dan cookies or muffin... hihihi..

semalam pepagi lagi aku dah kluar bertolak dari rumah kul 5.45am dan sampai kat epot kul 6.20am, flite aku kul 7.10am... punya lah sejuk pepagi tu kan, aku lengkap berbaju panas... setelah berada hampir 40min perjalanan aku pon sampai kat epot KB dlm kul 8.20am camgitu... Kelantan, skang tgh musim tengkujuh kot... sepanjang hari dari aku mula sampai sehingga lah nak balik ke KL (flite aku kul 9.20pm) aku tak nampak pun sinaran matahari... hujan sepanjang hari, kekdg lebat juga... site tu tepi laut... Ya Allah, punya lah sejuk... sib baik aku pakai sweater, sejuk menggigil2 aku...

site mtg utk 2 projek di site yang sama... bermula tenghari dan habis pukul 5.30pm (for both)... pheww... penat sungguh!... banyak jugak lah isu yg aku kena jawab semalam... lunch kami ditaja oleh kontraktor iaitu nasi dagang... aku suka lauk dia... ikan sekaya (kata org kelate...) atau pon dipanggil ikan tongkol... peberet aku tuh!..

aku memang suka kalo gi kelate nih... bukan apa, aku suka pelbagai makanan dia.. pastuh pelik2 jugak (bagi aku laaa...) tu yang aku suko carik tuh... paling aku suka kalo makan nasi berlauk pagi utk sarapan... wallawehhh... kalo org kelantan kate.... berahi bena laa!.. semalam kami bersarapan kat Kedai Nasi Daun Pisang... 1st time aku gi kedai ni, selalunya aku kalo nak sarapan mesti carik kedai nasi pokok ceri.... tp semalam, SEDAP nasi berlauk dio!... lauk pauk pon banyok pilihe... aku suko keda nih!... nanti leh repeat lagi.. huhu..

dan aku seperti biasa, sebelom balik semalam sempat lagi singgah kat pasar malam Wakaf Che Yeh... aku suka beli timun kecik2 dia, cili kampung, lada besar hok kale ijau tuh, pelam apa ntah nama pelam tuh, sedap sbb x masam, aku suka buat kerabu... kat KL payah nak jumpa... uhuksss... lepas tu aku terbekanan la dgn satu kasut budak pompuan nih, tetiba terus teringat arissa... comel kasut tuh, aku pon beli kan la utk arissa, RM10 jer sepasang.. kaler pink siap ada reben lagi!... sampai umah tunjuk kat arissa.. suka sgt dia dgn kasut tuh... siap pakai dlm umah n pepagi tadi bangun tido jer terus carik kasut tuh n bawak pakai gi umah maknya.... hihihi...

arini aku tgh fenin lah, tomorrow is Our 4th Anniversary Wedding, but till now i dont have any idea what is the best gift for my hubby and off course for me also... huhuhu... ermmm... pampering ourselves at spa... maybe?.... urghhhhhh!!!!...

No comments: