Wednesday, August 6, 2008

Site Mtg Langkawi

Semalam aku gi outstesen ke Langkawi sbb ada mesyuarat tapak utk projek baikpulih jeti Kuah, kat Langkawi.. best2.... dari KL aku naik kapal terbang cap merah (AirAsia ler...) kul 8.10 pagi dan sampai kat epot langkawi kul 9.10 pagi gitu... sesampainya disana kontraktor utk projek tu dah nunggu aku utk bawak aku ke tempat mtg tu kat pejabat jabatan laut jeti kuah... pepagi aku sampai dipekan Kuah tu masih lagi hening dan damai... sbb sema kedai2 kat situ lom bukak hatta kedai makan jer yg bukak... dan aku meneruskan perjalanan terus ke tempat mtg yang sepatutnya mula jam 10.00pagi.. gedebak gedebuk nunggu org tuh nunggu org nih, mtg pon mula kul 11.30pagi... sambil nunggu tuh aku dengan laparnya yg x sarapan pagi la kan dgn rakusnya memulakan acara mengambil makanan tanpa segan silu... dan diikuti oleh mereka2 yg lain... sarapan la aku pagi tuh mee hoon goreng dan sedikit kuih muih beserta air kopi... sedap sungguh aku rasa.. dan hidangan tulah juga akan dijadikan hidangan utk mtg tuh... huhu...

mtg pon berjalan dengan lancar dengan ada la perkara berbangkit yang aku kena menjawab dlm mtg tuh... suksess... arakian mtg pon habis dlm pukul 1.00 gitu... perjalanan punyalah lama, tup2 tgok mtg sekejap jer... macam gitulah biasanya kalo outstesen, yg penat tuh perjalanan... lunch, kami semua diajak olek kontraktor kat satu tempat restoren thai WanThai nama dia... (iskhhh entry ni sema.. punya lah bagus aku lupa nak bawak kamera.. duhhh) diorang kata owner restoren cam Siti Norhaliza masa tua ler (katanye... Siti jgn mare ye...) tp aku tengok, takde pon... ntah lah mungkin aku ni yg rabun... takpelah lupa kan cita tuh.... dia punya makanan mmg thai betul dan sangatlah laazat dan best... teringat aku kat 1 restoren thai jugak kat Sg. Buloh tuh... De Chiangmai... pon sedap jugak... ala2 sama la nih.... makanan mmg best, banyak dan sedap dan dianyer presenatation pon lawa adan menarik... aku, end up dgn makan lauk aje, amek nasik sikit..... lebih kurang kul 2.30ptg kami tinggalkan restoren tuh... dan mula plan nak buat aktiviti seterusnya, memandangkan return flite aku kul 5.30ptg... so, ada lebih kurang 3 jam lagi nak merayap pon....

kontraktor bawak aku n kengkawan ke Pekan Kuah, hajat nak shopping... tapi ntah camana kontraktor cadangkan kami gi buat refleksologi sbb depa dok tgok kami semua muka ketat je la kan.... dia pon bawak kami gi satu spa kat Bayview Hotel.... Alun-Alun Spa nama dia... tengok punya tengok dari buat refleksologi, baik buat body massage (setelah dipujuk rayu oleh owner spa tuh)... so kami semua decided buat oil massage body memadangkan cuma 1 jam.... alahai punya lah best, cam anak raja rase.. ye la badan kena belai urut lah kan, sampai terlelap aku... sedar2 dah siap urut katanye....
sedar2 dah kul 4.00 ptg, so kontraktor pon terus anta aku n geng ke epot utk check in pulang ke kl... sebelom masuk boarding tuh, sempat la aku nyopping kat epot tuh beli chocolate utk anak aku dan sepupu2nya.... pukul 6.30ptg aku sampai LCCT... drive balik umah dan tepat kul 7.30mlm aku sampai... begitulah selalunya kalo aku outstesen, kuar pagi buta sampai umah lak matahari dah takde... hemmmm..

No comments: