Thursday, August 7, 2008

Daanya Tanak Balik Umah

semalam aku balik lambat sket, kuar opis kul 8.30mlm gitu dan sampai umah kakak aku utk ambik anak aku yg comel tuh dlm kul 9.00mlm.. sesampainya aku, disambut oleh anak aku dengan memanggil aku.. "mommy, mommy" dan minta didukung peluk cium bagai... aku tgok emak aku dah tido, mungkin aku balik lambat sgt so dia pon tido sbb biasanya kalo malam mak aku akan tido kat umah aku... lebih kurang kul 9.30 lepas borak2 dgn kakak aku, aku pon ajak anak aku balik skali... dengan selambanya dia kata "nanak ah umah mommy, nak umah mak!"... duhh... berkali2 aku pujuk rayu dia tetap dgn keputusan dia "nanak umah mommy!" dgn nada yg agak geram... uihhhh... takleh jadik camni!... ari selasa (semalam) pon dia taknak balik gak, tapi aku dtg balik angkut dia masa dia dah tido...

aku balik umah cakap dgn hubby, hubby kata kita gi makan dulu, habih makan kang gi amek dia.. bila dia dah tido senang sket, angkut jer masuk dlm keta... aku pon gi la makan malam dgn hubby (mlm ni rasa cam maleh beno nak memasak!..), makan berdua mcm baru kawin je lak rase... hehehe... abih makan kami pon terus gi ke umah kakak, anak buah aku kata "daanya dah tido kat bilik mak".. kakak aku pon kuar kata anak aku dah tido tadi lagi kat bilik dia dan dia kata biarlah daanya tido sini sian katanya nak kacau dia tido... so, aku dgn hubby aku pon dengan terkulat2 balik umah kami... huhuhu.... pelik lak rase mlm tadi tido takde daanya sesama....

pepagi kami bangun... gi tgok daanya sambil belikan dia nasi kerabu ayam dan kueh karipap sket.. aku tgok dia happy semacam, mcm takde ape2 yg berlaku.. dia tak tau mommy n abi dia punya le teringat kat dia, dia leh cool jer... sempat gak la kami bawak dia round satu taman pagi tuh sambil belikan 'jajan' utk dia... pastu kami nak gi keje, dgn riang gembira dia babai kami... iskhh geram tulll.... ni aku tgh pening, apa aku nak umpan dia arini nak balik umah... huhuhu...

No comments: