Thursday, August 21, 2008

Kelantan Trip


malas ya amat rase nak nulis dalam minggu2 nih, ntah mana aku dok piki keje yang bertimbun nak sudahkan.. iskhh... pening giler aku dibuatnya!.. macamana yang aku cakap kan kat post lepas, kami satu opis gi trip ke negeri Cik Siti Wan Kembang dari 15-18hb. (4 hari 3 malam).. sbb 18hb tu kenduri kawin edi (ex-staf opis)..

hari jumaat pepagi aku bangun kemas beg kemas bebarang susuan anak dara kecik tuh dan kemas rumah bagai buat apa yg patut sbb nak tinggal 4 ari.. yg penting aku buat adalah basuh baju dan terus jemur sbb kang terpiki balik nanti lagi bertambah dengan baju balik trip tuh... sampah pon antara list penting yang aku buat, lupa lak kang hambek berulat satu rumah... sempat menggoreng nugget utk bekal daanya... hubby aku lak pepagi bangun terus basuh keta.. huhu tepanjat aku tgok keta aku kilat mak aii...

kami gerak dari kl kul 10 pagi konvoi dengan bebudak opis.. .dua kete jer... uhuks... kami plan nak lalu jalan pantai sbb saje nak gi jenguk pantai2 sesambil tuh... route yang kami ambik Kuantan (singgah hubby aku Jumaat, kami gi lepak kat Telok Chempedak...) - Kuala Kemamang (aku nak makan sata... teringat masa ulang alik ke kemaman dulu kedai ni sedap giler sata dia..).. beli kopok leko lagi... - Cherating - Kerteh - Paka - Dungun - Marang kami singgah beli jagung rebus yg dijual kat tepi pantai tuh... sedap manis lemak berkrim - Kuala Terengganu - Besut - Pasir Mas - Kota Bharu.. rasanya betul lah tempat yg kami lalu seingat aku la... sampai KB kul 12 tgh malam gak.. sampai bilik terus tido x sedarkan diri sampai ke pagi..

kat Pantai Telok Chempedak

arini sabtu, aku cam biasa la setiap kali mari kelantan mesti gi carik nasi berlauk pokok ceri... antara tempat makan yg wajib aku pegi.. so kesemua kami pon bersarapan kat sini.. sbb aku panggil nasi berlauk pokok ceri.. sbb kedai makan ni dia jual nasi berlauk dan letak dia kat bawah pokok ceri... sudah makan sema kami bertempiaran buat aktiviti sendiri.. oleh kerana mereka tu sema single mingle lagi, jadi memasing nak jenjalan sendiri... aku pon 3 beranak membawa hala tuju ke Pengkalan Kubor.. hahaha.. apalagi nyopping ler... takde beli aper pon cuma aku beli buah-buahan dan sesambil bawak anak aku jenjalan... nak dijadikan cita daanya nak berdukung lak... punya lah aku dengan hubby aku lupa ya amat.. kami lupa nak bawa buggy daanya, jadi jenuhlah kami bergilir2 berdukung si budak kecik tuh... hah, lenguh2 badan dan tangan aku dibuatnya... terus kami ke KB gi makan nasi daging bakar lak... fuuhhhh... ni yg aku nanti2kan.. sedap sangat!... siap tapau lagi bawak balik bilik.. hahaha... lepas makan tuh aku singgah jap gi Pasar Besar Siti Khadijah dan beli pape yg patut.. serunding kiriman Kak Shima... hahaha... terus balik ke bilik lepak sampai malam... makan malam ditaja oleh opis... dgn arini nyer tempat kat umah mak bos aku kat Jelawat... sedapnyer lauk singgang kepala ikan tenggiri tuh!... iskhhh... masih terngiang2 lagi kat tekak aku nih..... arggghh...

nasi berlauk pokok ceri

kueh apam pokok ceri

rojak buah kat Pengkalan Kubor

nasi daging bakar

nilah dia buah bidara.. aku baru tau!..



daging goreng menu kat umah bos

nilah kepala tenggiri masak singgang.. aku suka sgt...

warga NHf Consult beserta spouse

arini aku takde plan, pepagi tuh baru dok piki dgn hubby nak gi mana... bebudak tu sema arini depa plan nak ke KT.. aku, malas rasa nak travel jejauh dah ingat nak ronda2 KB dan kawasan sekitar sesambil jenjalan cari makan... arini aku dah set nak makan kat nasi berlauk katil lak... ni plak sbb dia jual nasi berlauk tu dok kat atas katil (takde tilam tau!..) yummy giler aku suka.. walaupon hanya berlaukan ayam gulai... lepas sarap kami terus ke Rantau Panjang pusing2 carik baju bebek daanya dapat lak sehelai kaler merah... seksi lak anak aku pakai baju bebek tuh.. balik kami singgah di pekan Pasir Mas hajat nak makan Colek Perut.. alahai... belom bukak lagi petang katanye kami sampai kat kedai tuh jam 2.30 gitu... hem... pusing lak gi carik nasi kerabu pon belom bukak lagi... frust aku... terus kami patah balik ke KB last2 gi lunch kat kedai pokok ceri tuh... sbb dah penat dan daanya pon dah tido, kami terus balik ke bilik tido dengan daanya sekali.. hahaha... tunggu makan malam, arini lak opis belanja kami makan di Restoren Four Season... oke la makanan dia... aku terus balik bilik, sbb malam tu agak ujan la malas lak rasa nak jenjalan...

nasi berlauk katil

char kuoy.. 10sen seketul

daanya main buih

melompat dgn baju bebek yg baru beli

Four Season - kerabu mangga

arini last kami di KB.. kemas memana yg patut dan bersiap utk ke kenduri kawin Edi kat Peringat... sedap nye makan lauk pauk kampong... aku suka makan lauk kenduri2 nih.. siap bertambah lagi dengan tak malunya... hahaha... lepas kenduri terus balik KL ikut Machang - Merapoh - Sg. Koyan - K.Lipis - Benta - Dong - Raub - Bentong - Karak... huhu... hubby aku layan solo drive sensorang tanpa minta diganti walau barang seminit pon.... aku pon tanpa lengah lagi teruskan pelayaran tidor.... tapi sekejap jer.. sian lak hubby aku... perjalanan balik ambek masa dlm 8 jam + 1 jam berenti rehat.. kul 2 kami gerak dan Alhamdulillah kul 11 kami sampai rumah dengan selamat... kemas sesikit, kul 1 pagi gak aku tido... sebelom tido tuh dah piki keje besok nak tutp tender..... arrghhhhh... kembali sakit kepala!... papepon best trip nih... kami enjoy... thanks bos kerana menaja kesemua kos trip ini... moga murah rejeki nanti leh buat trip lagi...

lauk kenduri

pengantin (Edi) yang baju biru siap bertengkolok tuh...

No comments: