Friday, August 8, 2008

Daanya Tanak Balik Umah Lagi

08.08.08 arini genap umur daanya 2 tahun 6 bulan (dua tahun setengah ler...) dan arini gak opening ceremony utk Sukan Olimpik yg ke? di Beijing, China.. kecoh radio tv dok cita pasal pembukaan olimpik arinih dgn kehadiran kontinjen Malaysia disana temuramah itu ini..

nak cita lagi pasal anak aku yg taknak balik umah utk kali yang ketiga dan bermalam dirumah mak dia utk kali yg kedua.. uhuks uhuks... puas aku goda dia semalam dengan kata nak gi Tesco, Giant, Jusco.. tapi sema dia buat x tau jer... memula dia termakan gak godaan aku tuh dan mungkin dia nampak mak aku pon ikut aku balik, so dia pon ikut masuk dalam keta... tapi bila aku start nak balik jer, dia tetiba menangis taknak ikut sambil cakap "nak umah mak, nak umah mak"... dengan pantas dia turun keta dan masuk balik dlm umah akak aku sambil babai aku... duhhh... konpius tul aku... takpe aku cakap kat akak aku kang aku dtg amek dia balik...

aku balik umah sambil buat ape yg patut nak masak spagetti yang aku sedari tadi teringin nak makan la kan... punyalah tgh sedap layan hiris bawang tetiba aku dikejutkan dengan aku terhiris ibu jari kiri aku sekali... waaaa... pedih pun menghiris2 aku rasa... iskhh... hubby aku lom balik pulak aku nak mengada2 mengadu domba kat dia la kan... hukhuk.. basuh le luka tu dan letak minyak gamat sendiri... dan aku menyambung kerja-kerja memasak spagetti tu sampai siap, siap je spagetti hubby aku pun sampai umah dgn bawak durian 2 bijik... huhu.. nyum nyum.. malam tadi kami makan spagetti jer..

kakak aku kata dia nak anta anak aku balik mlm tadi, tapi dia taknak.. tanya punya tanya rupanya dia kata tanak balik umah mommy sebab TAKUT... aku pon pening ape yg dia takut pikir punya pikir baru aku tau rupa2ya dia takut rocking chair (sbb kosi tu tetiba bergoyang kan.. anak aku mmg camtu) yg kami baru beli kat Ikea dua minggu lepas... pastu apalagi hubby aku balik jer aku cita kat dia dan sepantas kilat hubby aku pon bukak itu kosi...

pepagi aku bangun, panaskan spagetti dan tambahkan lagi mee spagetti tu bawak utk anak aku... sesampainya aku aku tgok dia dah bangun sambil senyum kat aku dan terus masuk keta mintak round satu taman mcm semalam (tulah sape soh tanak balik umah?) cam biasa singgah kedai beli jajan.. hehe... pastu aku physco dia supaya balik arini dan dia mengangguk kan kepala tanda setuju... baguss...



No comments: