Monday, June 29, 2009

Oh! Rambutan....


buah rambutan adalah antara buahan peberet aku... teringin sangat nak makan buah rambutan, arituh balik kg rambutan masih muda bebeno... BIL kata lagi 2 bulan masak la.. huhuu.. lama la pulak nak menunggu.. kebetulan hari sabtu lepas, lepas bawak arissa ke taman, tak tau nak ke mana, kami saje menjenguk ke pasar malam dkat area taman sri andalas... konon nak carik jagung rebus.. jalan punye jalan, mata terpandang org jual buah, ada rambutan pulak... kata hubby jgn beli bebyk, takut kang mcm selalu, dia yg kene perabih... so aku pon beli la sekilo ajer... kata pakcik yg jual tu, "ini rambutan anak sekolah, gerenti sedap".. aku mmg tau rambutan tu sedap, tp sbb hubby dh sound kan, beli ler sekilo...
dapat jugak la jagung rebus yg aku nak tu... smbil on de way balik tu sempat juga menyambar yong tau fu dan juga murtabak daging utk dinner kami... aku, x nyempat2 dalam keta dah bedal rambutan tu.. arissa cam biasa sgt tidak suke dgn buah2an, aku pon x tau knape?.. jamah pon dia x mau!... aku bg hubby rase, respond dia "eh, sedap la rambutan ni kan?"... erkkk???..
sampai kat umah, kami berlumba2 makan... pastu aku tengok hubby aku kemain laju lagi, lepas sebijik.. sebijik dia makan... sblum naik tido, aku tgok dah tinggal beberape biji jerkk... waaaa... pastu aku kata kat dia, tulah nak beli lebih skit, kata sekilo ajer?... kan dah abis... sambil menyengih, hubby aku kata sedap la plak rambutan tu, nti dia kata bila pasar malam nti kita gi carik lagi, dia belikan byk2 utk aku.... huhuhu....
punye le tamak aku, pagi2 bangun aku abiskan semua baki rambutan tuh... ekekek... melampau aku kan??!!!.... konon nak sejukan dlm esbok... hemmm.. x sempat dah licin!!!!... sedap betul.... manis, kenyal, x brape lekang... mmg sedap laaa... x rugi beli.... nti aku nak beli lagi.... ahaksss....

No comments: