Monday, June 29, 2009

Masak lagi...



balik keje jumaat aritu aku teringat ada ikan merah dlm esbok yg kami beli masa pasar malam haritu, terus teringin nak masak sup dan combine kan dengan sambal kicap... pastu tekak rase teringin plak nak makan tempe goreng berempah resepi dari arwah mak... balik sebelum ambik arissa singgah kedai beli tempe 4 bungkus dan daun sup sikit... balik terus rebus dulu tempe dengan jintan, ketumbar dan kunyit yang ditumbuk, masukan gula, asam keping dan garam bagi cukup 3 rasa (pesan yg mak bagi bila memasak)... agak lama juga merebus tempe tuh, sampai air nak kering sbb aku ingat lagi kata mak "biar lama sket, bagi rasa tu mesra"...



lepas siap merebus tempe tu, aku pon start buat sup utk ikan merah... dlm pada masa sup nak masak, aku buat pulak sambal kicap... agak kelibut gak la, dengan melayan kerenah arissa juga... tapi siap hubby sampai rumah, aku dah siap masak dan hidang segala sedia untuk makan... huhuhu... rasa puas dapat makan masakan sendiri... uhuksss...

No comments: