Thursday, September 18, 2008

Cuti Nuzul Quran - 17 Ramadhan

semalam 17 Ramadhan bersamaan 17 September, negeri Selangor dan yang sewaktu dengannya public holiday... so, aku start sedari senin lagi dah plan nak buat itu ini.. siap dah conporm dengan sepah lagi nak gi carik langsir.. al maklum la, langsir umah aku dah masuk 3 tahun x bertukar dan akui tengok kaler pon dah mcm x semangat ajer (alaa.. aku saja mengada, aku tgok orang lain oker jer...)... sehingga ke waktu bersahur aku rasa plan aku masih lagi berjalan.. sukanya hati aku...
tetiba aku dapat sms dari klien mengatakan laporan tender yang aku buat ari isnin tu oke cuma kena ammend sket dan dia nak laporan yg final by HARI INI = (17/9).... waaaaa!!!.. punyal lah menyirap darah aku, aku tipon balik kata arini cuti bagi negeri selangor... huh.. dia kata dia nak arini jugak!... punye ler... aku pon terpaksa lah mengcancel sema program yg aku dah planned... sib baik aku x balik kg ke... kalo tidak, haru jadinya... dgn lemah dan longlai aku pon gi ler masuk opis, dlm kul 11++ gitu aku smpai di opis.. hening sungguh suasana opis aku rasa... aku pon terus bukak pc dan mulalah kerja membetulkan laporan tuh... sampai kul 3.30 aku siapkan laporan tuh.. tetiba klien sms balik nak dalam 12 set laporan tuh... duhhhh... dekat 1 jam gak la aku buat kerja2 mengpotostet... buat sensorang lak tuh... pukul 4.30 aku siap segala...
pastu dok pikir jalan mana nak ikut nak ke kl, tau la bulan2 posa tambah2 lagi bila selangor cuti kl conform jem teruk hampir kesemua jalan... oleh kerana aku dah siapkan laporan tu dgn jayanya aku nekad redah je nak gak anta laporan tu by today... aku call klien rupa2nya dia dah balik tp dia kata staff ada lagi yg belum balik sampai kul 5.30... aku pun teruskan perjalanan dan teruskan mencuba utk sampai sebelom 5.30... huhu.. punya ler laju aku bawak.. bahaya tulll!... ini semua kerana sebuah laporan...
mulanya perjalanan oke, tapi sampai kat traffic light nak ke pudu kat depan mahkamah tuh, kereta x bergerak.. x de la jauh opis klien tuh.. ikut ati aku semlm nak je aku park keta kat tepi tu pastu aku jalan kaki ke opis tuh... kang x pasal2 aku kena saman, itu satu hal.. dibuatnya keta aku ntah kemana lagi lah haru... jam dah menunjukkan pukul 5.20.. aku rasa aku x leh sampai kul 5.30, so dgn perasaan yg geram + marah + sedih + segala2nya... aku belok ke kiri dan terus balik menuju ke rumah... huhuhu... aku sms klien kata nak anta laporan tu besok morning2 blind... sib baik dia oke...
so arini aku 7.30 pagi dah kuar rumah nak anta laporan tuh, kul 8.30 tepat aku sampai opis klien tuh.... sesampainye aku, officer tuh gelakkan aku.. huh hampeh tulll!... siap checking and ammend aku compile kan segalan dan kul 10+- aku balik opis... phewwww.. legaaaa.... aku balik dgn tersenyum sambil call hubby aku dengan berlagak kata aku dah siap laporan... sempat gak gi beli udang sarawak yg dijual kat LKIM tuh.... teringat lak anak aku favorite dia udang... balik kang ingat nak masak udang sambal n goreng utk daanya... huhuhu.... nyum nyum nyum...

No comments: