Monday, July 14, 2008

Balik Muar...

Weekend baru ni kami sekeluarga balik ke Muar (Muo)... tengok nenek daanya (mak aku ler..) yang x berapa sihat... mak mmg duduk di Muo dengan kakak aku yg ke-2, walaupon dia ada rumah sendiri kat Pasak, Kota Tinggi, tapi dia lebih suka duduk dengan Kak Ngah aku... sesuai katanya... ari selasa aku tipon Kak Ngah aku, dia kata mak x berapa sihat, tu yg x buleh tidak aku ajak jugak hubby aku balik ari sabtu tu, walaupon aku tau hubby aku penat sbb baru balik outstesen dari penang...

selepas berkemas bagai kami bertolak dari rumah lebih kurang kul 1ptg dan sampai rumah pukul 6.30ptg.... dalam perjalanan kami singgah sekejap di Ayer Keroh hantar bekalan nasi lemak, buku dan peralatan melukis untuk Apis yang dikirimkan oleh maknya. way ke Muo kami lalu jalan kampong Bemban-Merlimau. bukan ape , aku nak tunjuk kat hubby aku Projek Rumah Penghulu Natar yang aku dok berulang-alik selama 5 bulan nih... huhuhu...

bermalam dirumah Kak Ngah dengan disajikan masakan BEST nyer; Asam Pedas Ikan Mayong dan Sup Tulang... Argghh.... kenyang sungguh... dan semalam malam kul 9.45 kami bertolak pulang... sepanjang perjalanan aku tido sbb akibat terlalu banyak makan, gigi aku sangat sakit, so terpaksalah aku menelan ubat sakit gigi dan tidur dgn lenanya... sian hubby drive sensorang... mintak bebanyak maaf la hubby ya... aku mmg tak larat.... kami sampai rumah kul 1.00 pagi, rupanya hubby kata kat tol nilai tadi jem giler... huh.. iye ke?.. punya lah tidor mati aku, smpai x tau ape yg berlaku... ehekss....

No comments: