Wednesday, December 21, 2016

Kek Gula Hangus...


aku memang suka sangat kek gula hangus nihh..
sememangnya kalau nak makan, aku akan beli
mmg tak penah terpikir nak buat sendiri..
dan selalu pikir yg kek ni mcm rumit nak buatnya sbb sarang2 itu...

terasa sangat nak cuba buat kek ni..
ku google2 resepi dan bahan2... biasanya blog kak azlita masam manis sentiasa menjadi rujukan... seorang blogger yang sangat2 berbakat dlm dunia masakan, Salute!... TQ kak ita!...
balik dari opis singgah bakery dan malam itu jugak aku mula membaking...

baru keluar dari kukusan...

tak sempat tunggu sejuk bagai udah dikeluarkan dari loyangnya... ada sedikit keceriaan didalam hati bila nengok rupa paras kek ni....


 alhamdulillah... penampakan sarang2 semut itu... kenyal2 dan bersarang.... ohhhhhh hatiku berbunga riangggg!!!!!.... lalalalalaaaaa

malam itu juga kek ini sudah tinggal separuh... anak3 kurang suka kek ini, dan kami berdua sahaja yang makan dengan sungguh2 skali..... :)

malam tu aku tak habis2 bercerita perihal kek ni kat hubby dan bukan susah pun nak membuatnya seperti yg aku bayangkan...
dan banyak kali jugak aku bertanya hubby akan kesedapan kek yang aku buat ini...
hahahaa...

No comments: