Wednesday, June 11, 2008

kerja yg tak penah abisss n fuel crisis...

arini 11.06.08.. phewww... manyak na keje kat opis nih smpai aku pon x tau nak buat yg mana satu... ARGGGHHHH... sema nyer URGENT!!... HELP! HELP!... rase cam nak lari dari sema deadline2 yg aku dah penin nak pikir n nak kejar... bosan pon tetiba aku rasa.. bila dah bosan tu haa mulalah.. cam nak berenti keje jer... sepanjang minggu nih tipon x berenti2 bunyi carik aku, aku rasa cam nak cabut jer wayar tipon tuh, sakit pala hotak aku dengo... bingit lak rasa kedengaran kat telinga aku yg comel nih... x tau nak luahkan kat sape.. tepaksa la blog nih menjadi luahan rasa hati aku.. kalo cita kat boss.. hemm hampeh... lagi dibagi nyer keje yg bertimbun ada... duh...

aku check email lagi arinih.. huhu.. hari2 aku dok terima reply dari geng2 pasal isu sekarang aku rasa sangat hangat dipasaran... FUEL CRISIS IN M'SIA... masing2 memberi pendapat yg rata2 aku rasa meluahkan rasa kesal n geram dgn Pak Lah n yg sekutu dgn nya pasal petrol yg naik RM0.80/liter... aduss... ape yg aku nampak dari isu ni ialah walau macamnapon kita dok pong-pang2 marah kan menter2 tuh, rege petrol tetap macam tuh gak... x de mau turun nyer, ni aku dok denga lagi org dok sibuk kata petrol akan naik lagi jadi RM3.00/liter.. katanya Ogos nih.. HUH... apekan daya... cuma aku rasa skang nih kita kena ubah serba sedikit cara hidup.. maksud aku kena bijak pikir ape yg kita nak buat, kena buat, akan buat dan yg sepatutnya kita buat... aku pon skang nih dah mula sket2 jimatkn belanja.. arini aku bawak bekal utk makan tengahari.. malam tadi aku masak lebih sket (lauk asam pedas ikan pari).. hehh.. pg tadi tgh sibuk aku tapau tu, tetiba hubby pon dok tanya "ada bekas lagi tak?"... rupanya dia pon nak bwak bekal jugak... huhu... cayalah abi... pertama kali aku rasa hubby aku insist nak bawa bekal... aku pon tapau kan lah... siap dgn bekalan kicap lagii.... hehe... dan arini oleh kerana aku x kemana2, jadi aku pon merempit ke opis dgn hubby aku... so, aku rasa arini kami berjaya menjimatkan byk kos.. heheh... sekurang2nya aku mencuba... sket2 lama2 jadi bukit...



No comments: