Wednesday, December 10, 2014

sambal tumis cili api


bagi orang jawa sambal ni mmg menjadi pilihan bilamana takde idea or malas nak masak yg pelbagai

dengan bahan dan cara yang sangat mudah ianya juga mudah membuatkan nafsu selera makan anda menbuak2 (dan ianya mmg sgt berkesan utk aku... tang nafsu makan yg membuak tu...!!)
dah lama sangat tak buat sambal ini
kelmarin dgn izin dan kudrat yg diberikan Allah
aku gigih singgah fresh market and masak sambal cili api ini
ingin aku ingatkan sambal ini adalah super duper pedas kebaboommmm!!... 

siap masak aku dah gigil2 tak sabar nak makan
hanya dengan nasi putih dan ulam kacang botol itu aku telah berjaya menambah tiga... ya!... TIGA pinggan nasi dengan jayanya!!!... oohh dan kombinasi ini sangat2 lah heaven ya....
(siaplah perut aku meragam selepas itu.... buttttt i dunt careeee!!!)



memang saja buat lelebih sket...
dan sememangnya nak bawa ke opis utk bekalan makan masa lunch...
dan lagi aku makan bersama geng2 opis..
sehari sahaja sambal ini sudah habis separuh balang tu.... hahahaaaaa.... (nampaknya kena buat lagi.... heheee.....) 


 i am the happy eater!!... everrrr

No comments: