Thursday, November 3, 2011

pakej demam sefamily....

selama seminggu ni..
kami...
pakej demam satu family..

khamis 27.10.11
aku : tanda2 demam menyerang... seram sejuk dari pagi, tak mampu nak bangun utk g kerja, byk menghabiskan masa kuak lentang atas katil....
hubby : tiada tanda demam... pegi kerja seperti biasa..
si kakak : pon mcm abi dia... ke sekolah seperti biasa..
si adik : pon jugak... sihat, ke rumah maknya juga seperti biasa....

jumaat 28.10.11
aku : sah2 mmg demam.. malam g klinik, mmg disahkan demam, dapat MC 2 hari, tp tekanan darah normal... bawak balik sebagplastik ubat.. ubat demam, batuk, tahan sakit, sakit tekak.... tapi harini aku agak bermaya utk bangun dan buat kerja rumah sikit2....
hubby : tanda2 demam dah ada - seram sejuk katanya, tapi dia control... hari ni mintak cuti...  
si kakak : masih lagi menten... tak ke sekolah, tapi dijemput oleh maknya ke rumah beliau..
si adik : pon jugak... sihat, ke rumah maknya bersama kakak...

sabtu 29.10.11
aku : demam makin teruk... aku tak boleh bangun!!... seram sejuk dan hanya mampu kuak lentang shj dari pagi smpai ke mlm... ubat tak missed makan, tp keadaan masih sama....
hubby : tanda2 demam dah ada - dah mula seram sejuk.. byk menghabiskan masa berbaring...  
si kakak : tanda2 demam dah kelihatan... badan panas dan dah mula batuk2.... diberi ubat... main tetap menten..
si adik : adik masih menten...sihat....

ahad 30.10.11
aku : masih demam dan dah boleh bangun... seram sejuk semakin kurang....
hubby : sah demam!... berbaring seharian, sesekali dibangungkan juga diri tu.... x larat asek baring saja katanya.... huuuuu   
si kakak : dah demam juga!.... badan masih panas.... diberi ubat terus terlelap....
si adik : adik dah ada tanda2 demam.... merengek malam dan badan sgt panas, muntah2....


isnin 31.10.11
kami sekeluarga ke klinik harini... aku n hubby diberi MC.. setiap seorang kami membawa pulang seorang sebagplastik ubat2an.... huhuuuuu
aku : masih demam tapi semakin baik... cuma kepala agak sakit!.. tragedi oktober: terpaksa gak attend mtg!!.. putrajaya sanun!!!... haishhhhh....
hubby : demam lagi!... berbaring seharian, digagahi juga utk bangun.... sempat lagi pagi tu, dia lari jenguk site sekejap....  
si kakak : demam!.... tidak ke sekolah hari ini......
si adik : sah demam!.... 38.8deg... masuk ubat bontot!.... merengek dari pagi smpai ke malam... alahaiiiii......

selasa 1.11.11
aku : demam dah semakin baik... kepala masih sakit!!!.. tidak mampu utk bekerja lagi... menghabiskan masa berehat dirumah....
hubby : semakin pulih... mula bertugas harini, tapi sekerat hari shj!...  
si kakak : demam semakin baik.... ke sekolah  dia hari ini......
si adik : adik pon, masih demam...dihantar abi ke rumah maknya...

rabu 2.11.11
aku : demam beransur lega.... tinggal batuk + selsema... tapi, kepala masih sakit!!!.. ke klinik utk ali ke-3, diberi MC lagi.... adehhhhh....
hubby : semakin pulih, masih juga berbaki batuk + selsema... bekerja seperti biasa...  
si kakak : semakin pulih, juga masih batuk + selsema.... 
si adik : adik pon, semakin pulih, juga masih batuk + selsema....

hari ini khamis 3.11.11
Alhamdulillah... syukur Ya Allah..
aku : semakin pulih, kepala pon dah kurang sakit.... sudah mula bekerja
hubby : semakin pulih... bekerja seperti biasa...  
si kakak : semakin pulih, tp suhu badan panas semula.... tidak ke sekolah....  
si adik : adik pon, semakin pulih....
keempat2 kami hanya tinggal batuk yg masih belom hilang....

 
begitulah fasa demam yg melanda kami sefamily selama seminggu ini...
pakej yang jarang didapati dimana2... :)
hasil dari pakej tersebut, aku tlh diberi MC selama 3 hari, hubby sehari...
ubat2an kesemuanya 6 bag plastik dengan kos RM200++..
apa pon... kami redha.. sakit utk menghapus dosa2 lalu... banyakkan sabar dan beramal.....
Alhamdulillah... terima kasih Allah atas dugaanMu ini...

No comments: