Wednesday, September 22, 2010

Adik jatuh katil

pernah buat entry pasal anak pompuan ku jatuh katil...
dulu si kakak
malam tadi adik pulak
adoi laaa....


tak sempat diselamatkan
adik jatuh depan mata mommy
keluar2 bilik air
tengok2 kepala adik dah terjongol kuar dari katil
w/pun mommy lari
masih tak sempat selamatkan adik
apalagi
menjerit mcm org histerialah mommy
adik nangis
mommy pon nangis!
adik menangis sampai tak kuar munyik
lagi mommy suspen
adik tak berenti nangis sambil muntah
mommy panik giler!!
kalau boleh mommy nak ganti tempat adik
mommy mmg fobia kalau anak2 jatuh katil
bagi lah kesakitan tu kat mommy

bila sakit tu reda
adik dah boleh senyum
di agah kakak
adik tergelak suke
mommy juga sedikit reda, tapi masih berduka
bila adik tertidur penat
mommy tuam kepala adik dgn air asam jawa
off course sambil bercucuran air mata
Tuhan saja yg tahu betapa
mommy tak boleh bayangkan adik menahan sakit masa tu....
sedih sgt2 mommy....

pagi tadi adik bangun
happy macam biasa
macam takde ape berlaku mlm tadi
gelak2 dgn kakak
mommy syukur...
tadi anta umah mak
mommy bagitau adik jatuh katil
hah!... sebakul mommy kena marah dgn mak....
sampai mommy dlm keta pun
masih dileteri tak henti2...
katanya adik dah besar la tak boleh letak dikatil
katanya adik dah agresif la
katanya suh tido bawah la
macam2 kata lagilah
aduh....
berdesing telinga mommy...

mulai hari ni...
adik jangan nangis ya tido dalam cot....
nanti kang mommy pulak yg nangis....
huhuhu....
mommy sayang sangat adik....
kakak pon mommy sayang sangat...
;)

5 comments:

ijan said...

Salam Akak,

Kesiannye kat adik... kite pernah jadi sekali kat mikael. jatuh dari cot. kite terus pegi hospital tp alhamdulillah tak ada apa2.

kite ingat doktor ada pesan kalau baby muntah, kena bawa pegi hospital. lagi satu kalau dia unconcious walaupun sekejap... adik dah macam mana sekarang kak? harap2 dia tak apa2 ye...

Mazianah said...

owh...rifqi pn pnah jatuh katil...papa die tertido....akak bygkn la.......sy dok lipat bj,rifqi n raiz tdo sm2 ats katil...tau2 je dgr rifqi melalak.....igtkn nape...rupenye jatuh katilllll!!pnah skali plak die tdo buai,pastu tgk2 da ad kat lantai.....cmne tu?syukurla xde pape...tp isau jgk nt bile da besar tkt effect pale die...

jidood said...

salam sis ijan,
owh ye ke?... sian budak tecit mikeal tuh.... kan? akak pon doc ada advice camtuh... kebetulan pulak, dia baru lepas menyusu... Alhamdulillah... si adik takde pape, aktif macam biasa.. buat sementara ni, kami tido bawah, lom kental lagi nak tido atas katil... hehehe...thanks sis....
p/s; jemput datang umah beraya... hehehe

Nana,
rifqi pon penah jugak ya.... jatuh katil tu dia tak nangis ke nana?.... sib takde pape.... iskhhh... risau kan?... tulah, kena selalu tengok sbb dia mmg tgh aktif masa ni kan?... kekdg kita pon x perasan, nengok2 dah laju bergerak.... huhuhu

Chibi Maruko said...

ala siannya dia..... harap jangan jatuh lagi tau...

HaniCheLat said...

weh, sebijik muka en. dzul!