Friday, October 2, 2009

dah tak hangin, hangit dan hangat...

ni kesinambungan dari entry sebelum ini....

tadi lepas aku print segala... aku suh budak opis, shah nama dia.. nganto kan ke umah bos sebelom 2.30pm... sbb dia nak bawak diskus sgn klien kul 3.00... sib baik shah masuk awal dan bawak moto jd perjalanan tu singkat utk smpai umah bos.... tp lewat dlm 10 min, masih buleh dimaafkan...

so membawa le bos aku tuh, bq lengkap yg telah siap ku cantikkan itu.... dan aku?... ape lagi lepaih tu gi carik makanan ler.... perut aku lapo!.... kendian aku sambung semula keje2 ku yg lain....

tetiba jugak lagik.. aku dapat call dari bos... adussss lagi dalam ati aku.... rupa2nye sangkaan aku meleset sama sekali....

bos call dan bercakap dgn aku dgn nada yg riang gumbira (tidak seperti sebelumnya...!!...) tetiba dia kuar ayat yg begini... "jid sebelum i nak cakap panjang lebo, i terlebih dahulu nak mengucapkan berbanyak terima kasih sbb u save me this day... dapat siapkan bq tu utk i bawak jumpa klien... mereka sgt gembira dan i dapat mengadakan sesi perbincangan dlm suasana yg gembira juga... terima kasih jid..."..... (korang bayangkan kalo bos korang cakap camtu...!!!

aku apelagi berbunga2 le kembang setaman... lallalalalilaalaa... dlm hati berkata "ada chance la bonus macam ni?...".... buleh ek?....

so byk kali gak la dia mengucapkan terima kasih yg tidak terhingga itu kepada aku... terharu lak aku rase!.... hehehe....

so, takde le aku rasa hangin, hangit dan hangat.... (td tu sbb tensen, keje takut x dapat deliver on time...hehhe...) tu yg hangin tuh!.....

kesimpulannya buat la keje dgn bersungguh2, nescaya anda akan dihargai.... heheheh....

saje nak berkongsi cite... eh byk lak aku berburak nih... nak kena balik skang, kakak aku nak balik kg.... takut kang dia hangkut sekali anak aku... tata...

2 comments:

HaniFadil said...

well, our mamak talk with YBNik the other day is indeed enlightening! :)

jidood said...

ermmmm as... gitulah nampaknye.... harapnye berterusan sampai bila2.... kerja adalah suatu ibadah.... hehehe