Thursday, September 17, 2009

Semalam ke gynae

huhuhu... dah 27 minggu rupanya aku peknan... sekejap betul dan sekejap juge rase perut dah membulat dengan sempurna... last appointment dgn doc. aku kena warning sbb badan naik mendadak, baru 5mth peknan dah 58kg!... pastuh dia siap cakap... "next month takmo naik lagi yer puan..." buleh ek?... pastu dia tgok history anak yg pertama pulak, dia cakap lagi... "3.43kg yer anak pertama... agak besar baby bagi org seperti puan..".. gullppp??.. gynae aku yg dulu takde komen pon... ermmmm.. lain doc, lain style dia.... aku hanya mampu tersengeh.... begitu juga hubby... lagi best, hubby start dari hari tu, tak bagi aku minum MILO bebyk, takut baby besar lagi katanye.... huhuhuh....
dah la sebelum peknan pon berat aku dah naik... aduuuu... tapi semalam, aku dengan bangganya berjaya tidak menaikkan berat badan.... menten 58kg, mungkin berkat bulan Ramadhan... dan aku sehingga kini belum ada ponteng puasa... Alhamdulillah... huhuh... dan doc kata lagi blood pressure aku pon bagus dr bulan sebelumnya.. heheheh...
sesudah berborak n bertanya bagai... tibalah masa scan baby didalam perut pulak... Alhamdulillah baby menunjukkan perkembangan yang baik dan bagus... dan setelah amek segala ukuran dan berat bagai (baby skang dah berat 800gm.. huhuh)... doc tanya samada kami nak tau sex baby atau tidak?.... aku dgn hubby angguk tanda ingin tahu... setelah discan.... jeng.. jeng.. jeng... huhuhu..... kakak arissa pun excited nak tau, sex adik dia.... ihiksss
ilustrasi gambo cute bear diatas tu menjelaskan segalanya.... hehhee... Alhamdulillah.... bersyukur kepada mu Ya Allah.. dan berdoa dipermudahkan semuanya dan semoga baby yg bakal lahir sihat dan sempurna sifatnya.... Aiminnn... ... huhuu... (aku ni bukan leh simpan berita lelama.... excited nak bgtau sema org kan.... hahaha...)

No comments: