Sunday, November 30, 2008

Asam Pedas Ikan Sembilang

Arini on de way balik ke rumah, kami pergi ke kenduri kahwin kawan hubby kat Bangi... dan singgah sebelum sampai umah ke Jusco Bukit Raja, Klang.. saje bawak si anak dara kecik tu jenjalan.. lama dah rase x bawak dia outting...

Aku macam biasa terasa malas beno nak masak!.. dok penin memikir nak masak apa utk menu makan malam ni... sesambil mengemas peti ais yg mmg dah lama aku x jenguk tuh, ternampak n teringat lak yang ada beberapa jenis ikan yang sejuk beku kat freezer yg belum di masak... terus aku teringat yg aku ada terbeli daun kesom n bendi kononya nak masak asam pedas ikan sembilang satu ketika dulu... cepat2 aku tengok daun kesom dan alangkah seronoknya aku bila daun2 tu sema masih lagi buleh digunakan... so dgn x sengajanya selesailah kebuntuan aku yg sedari td x tau nak masak apa... cuma hubby kena tolong pegi cari kan bendi... sbb yg dah sedia ada tu, hukum buang ke tong sampah aje...

Maka aku meneruskan perjuangan memasak asam pedas ikan sembilang dgn semangat yg berkobar2... tengah bersemangat memasak, tetiba dapur gas tidak menyala.. rupa2nya gas dah habis... apalagi hubby jugak yg kena gi kedai beli gas baru... nasib baik malam masih muda, kedai pun bukak lagi... habis berita perdana ditv, aku pon siap memasak dan mengemas apa yg patut... siap memasak, kami pon makan malam dengan hanya berlaukkan ikan sembilang masak asam pedas...
Ya Allah, kami bersyukur dengan rezeki yang Kau berikan hari ini.. Amin

No comments: