Monday, October 13, 2008

Rumah Terbuka Situ... Sana... Sini...

sabtu ahad, weekend yg sibuk sepanjang raya nih... rumah terbuka atau omputihnya open house disana sini... duhhh.. berat dan kolestrol pon mencanak2 naik.. huhu..
sabtu kami beraya ke rumah kawan abi kat bukit mahkota, bangi tp dah dekat dgn nilai 3 tuh... sedap makanan2 nyer.. lama gak lepak situ, kami sampai kul 3.30 n lebih kurang 5.30 beredar terus menghala kl ke SOGO gi jualan gudang sogo member card.. hahaha... pastu terus pula ke carre4 wangsa maju, kakakku kirim baju raya... balik samapai umah kul 11.00 lebih, daanya pon dah tido x jadik nak makan luar...
ahad.. arini banyak open house n beraya, ada la 4-5 bijik umah perlu dikunjungi.. kunjungan pertama dimulakan dgn open house my elder sister (yg jaga daanya) kat taman sentosa, sib baik dekat jer dgn umah aku.. yg ni best open house dia sbb dibuat setiap tahun... depa buat pakat kongsi reramai, collect duit n buat open house mcm kenduri kawin tuh, siap pasang khemah n banner bagai... bagus idea diaorg sesambil leh merapatkan lagi ukhuwah sesama jiran tetangga... menu thn ni x berapa banyak pilihan berbanding tahun yg sebelumnya....kali ni nasi minyak, nasi himpit, kuah kacang, lontong, laksa, kueh mueh raya... banyak aku makan, ye la kami punya la tunggu x makan pagi pon... huhu... bajet...hahaha...
lepas abis, kami terus bergerak ke puchong umah kawan abi lagi... kawan dia masa belajar dulu (arini kebanyakkannya sema kengkawan hubby aku...) lama gak kami disitu, dari kul 2.00 kul 3.30 baru kami gerak lagi ke umah kawan abi yg ke-2 kat gombak... ni pulak kawan sekolah dia... perut aku dah mcm nak sebu.. semak ada menu yg best2... iskhhh... kul 6.00 tuh aku ke umah kawan aku yg kat area situ gak tmn rowther... lebih kurang kul 6.30 kami teruskan perjalanan ke umah kawan abi lagi, kali ni kat rawang pulak... duhhh... sib baik dia nak lagi menerima tetamu... huhu... kami smpai kul 7.45 dan kul 10.00 gak kami beredar pulang... daanya cam biasa tertidur sampai umah.. kepenatan.. dan dgn bangganya aku pon numpang sekaki.. hahaha.. pukul 11.30 gak kami sampai umah.. siap mandi bagai.. kami sema terlebur kat depan tv, sambil tv menghiburkan kami sampai ke pagi.... huhuhu....
minggu ni pon dah ada dah jemputan2 open house yang perlu dipenuhi... duhhh...

No comments: