Thursday, June 23, 2011

RnR Selatan Utara

balik kg...
oooo balik kg....
heheheee....
ingat nak balik disiang hari
masak2 bawak bekal segala ...
konon nak amek cam feel2 makan2 berkelah diRnR..
hermmmm...
apakan daya, plan tinggal plan sahaja..
malam jugak baru gerak.....
alamatnye makan makanan tunjuk digerai2 RnR aje ler....
singgah RnR Ayer Keroh arah selatan..
tak byk kedai yg buka..
menu simple2 ajer pon utk mengalas perut....
"haye nak nasik dgn sup dgn daging merah..." kata kakak...
mana lak mommi nak cekau memlm ni nak oiii kat RnR ni..... 

 end up dengan; "takpe lah mommi... haye nak mee sup ajelah.."... huuu.. sian kakak... agak2 cukup rasa tak?...
 
soto... agak hambar dengan sup yg agak jernih... hanya taugeh kelihatan bersepah2... begitu juga keadaanya pada sup kakak....

mee bandung bagi menu abi... tak sempat nak rasa, tengok2 dah licin... huuuuu


balik ke kl juga begitu...
feeling2 berkelah diRnR tak menjadik lagi...
gerakan pon dimalam hari...
huhuuuuu...
berenti makan kat RnR Pagoh hala utara..
tetiba ada khemah dan pentas bagai.. yang dihias cantek berscallop2 bagai..
rupe2nye besoknya
ada majlis kembara tengku mahkota johor (sekarang sultan)...
patutla cantik berhias semacam je RnR ni.... ada eskalator lagi u....
aku agak terjakun la kan....


 RnR pagoh arah selatan... 2 tingkat dan cantik, ada balai polis lagi... nampak tak eskalator tu?... 

 baru dinaiktaraf ke apa?... agak cosy, dgn kedai yg tersusun bersih, tempat makan yg selesa.. waahhh... siap ada gambo bendera negeri lagi... tetiba mode bangga kejap!... hahahaa  

 kemudahan surau yang bersih dan selesa... dan persekitaran yang sedap mata memandang... i loikess...


sedap pulak tengok pau2 yg berkeliaran digerai2 tu... 2 bijik pau kari daging, siap dalam letak sebijik telur puyuh gitu... sedappp... tapi kalau inti tu manis sket, laaagi sedap...

 Mee Rebus Gerai Wak Nangkono... kot?... 

tertarik dengan gerai yg satu ini
Gerai no 9 - Wak Nangkono ke hapa nama dia
Nangkono tu adalah bahasa jawa yg membawa maksud DI SANA...
apa yg disana nye wak?...
order mee rebus special..
perrghhh... mangkuk yang sgt besar...
harga RM4.90..
kuah yang pekat melekat rasa yg cukup, isi yg banyak, dan dispecialkan dgn seketul ayam...
aku tak habis semangkuk tu... byk sgt, lagipun dah bedal pau 2 ketul...
lama betul rase tak makan2 kat RnR...
maknanye?...
jarang balik kg kah aku?...
huhuuuuu...
apepon aku gembira sgt balik kg....
"abi, nak tak duk kg?"....
heeeeeee...

1 comment:

HaniCheLat said...

ye. nampak sangat kau dah balik tak balik kota. :p