Wednesday, August 4, 2010

lipat kain?

adoi la....
aku mmg malas yang amat amat tegar
aku la
aku tak tau org lain kan
tp sememangnya aku mmg sgt malas (aku ulang lagi ayat ni...)
dengan satu mende nak buat ni
melipat kain baju!!
hazab aku rase bile baju dah menimbun
hari2 membasuh tapi bila melipat....
uwwaaaaaaaaaaa...
baju ditimbun2 hari ke hari
semakin tinggi semakin tebal
nak carik baju
jenuh kena gali
dan gali dan gali dan gali....
takde ke manusia yg nak cipta mesin lipat kain otomatik???
akulah org pertama yg beli mesin tu... konporm!!


cita pasal lipat kain ni
teringat lak kat arwah mak
org yg paling terrrajin melipat kain ever...
kami sema adik beradik suke kalau mak dtg umah kami2
sbb mesti takde kain baju yg tak berlipat
punye lah rajin mak aku ni
siap kutip kat ampai baju yg baru kering
terus lipat susun simpan....
hadoi la...
antara keistimewaan mak kami....
kenape le takde yg mewarisi ek?

haishhh.... rindu pulak kat mak....

No comments: