Friday, March 12, 2010

Lumut...


Balik dari Tepeng kami lepak pulak kat Lumut semalaman...
perbualan kami bila tiba di sanun...

Hubby : Ehhh... bila Lumut jadik camni ek?
Aku : Lamaaa dah... apesal?
Hubby : Mana pegi kedai2 papan yg kat tengah2 ni?
Aku : Dah roboh, dah buat yg cantek munyer... tu ha... (sambil tunjuk ke kedai2 yg ala2 berfacade cantik gitu...)
Hubby : Jeti... yg dulu tu?
Aku : itu pon dah takde la yang... dah buat jeti baru...
Hubby : sini pon dulu mana ada...
Aku : haah.. dulu playground jer.. sekarang dah jadi waterfront... buleh nak lepak2... kedai makan pon byk...
Aku : semua nyer ayg pelik... bila last dtg lumut?
Hubby : masa keje dolu2... tahun 2001... iskhh lama betul la... semua dah lain ek...
Aku : Adehhh la laki aku sorang nih... (dalam hati...)

mmg lumut dah berubah... byk sgt perubahannye... aku jadik tidak terlalu pelik sbb 5 tahun kebelakangan ini selalu berulang alik KL-Lumut sbb ada projek MARA yg kami buat... MIMET... so setiap kali nak balikakan nyinggah dulu town lumut... so, sebelum balik tu, bagi hubby tak terkilan kami tour le lumut dulu... hehehe...

3 comments:

Asmahani said...

adekah ko duduk di marina cove resort yang hampeh itu?

puan punyer said...

salam.. selamat kembali ke arena blogging.. hehe

jidood said...

semah : owhhh... dimanakah itu... tidak.. kami duduk di orient star, di tgh town lumut itew... anda pernah duduk disanakah?

puan punyer : selamat2... hehhehe